shadow

הישיבות של ועד הבית וכלל הדיירים במרבית הבניינים במדינה, הופכות לכר פורה של וויכוחים בין השכנים, כאשר הנושא הרגיש מכולם הינו הכסף. גביית התשלום החודשי מכל דירה ודירה עלולה להיות אתגר של ממש, שלא לומר סוג של סיוט, עבור מי שאחראי על הוועד של הבית כולו ומטרתו העיקרית היא ניהול תקין של ענייניו. תשלום ועד בית בכרטיס אשראי עשוי לפתור חלק ניכר מן הבעיות ואי-ההבנות, כאשר שקיפות מרבית וניהול ממוחשב של העניינים הפיננסים – מקל עד מאוד על העבודה של ראשי הוועד.

מדוע ועד הבית מהווה אתגר עבור העומדים בראשו?

מלבד ההתעסקות היומיומית עם טענות ובעיות שונות העולות חדשות לבקרים בנוגע לתחזוקת הבניין, באופן קבוע ומדי חודש ראשי הוועדים נאלצים להתמודד עם לא מעט תקלות בניהול הכספים בתקציב הוועד. התקציב אמור לשמש את כלל הדיירים עבור השירותים מהם כולם נהנים, בהם:

  1. ניקיון החללים המשותפים בבניין.
  2. תשתיות: חשמל, גז, מים.
  3. תיקונים של תקלות ותחזוקה שאיננה ניקיון, כגון גיזום בחצר, תיקון מעליות, צביעת חדר המדרגות וכיוצא בזה.

כל אחד ואחד מן הסעיפים הללו, דורש השקעה כספית מסוימת שחייבת להיות משותפת לכל מי שעושה בהם שימוש. פעמים רבות העמידה בראשותו של הוועד בבית הופכת למורכבת במיוחד, כאשר מעבר לקושי שבניהול עצמו – גביית הכספים לא מתנהלת כשורה, מה שפוגע בשלמות התקציב ובהקצאת הכספים לצרכי הבניין.

מהי הדרך הטובה ביותר לניהול ועדי בתים ולגביית תשלומים?

תשלום ועד בית בכרטיס אשראי הינה דרך מתקדמת ובעיקר פשוטה הרבה יותר, בהשוואה לתשלומים בכסף מזומן, לגביית כספים עבור ועד הבית. באופן כזה מתאפשר ניהול תקציב יעיל, שתורם בסופו של דבר לכל אחד מן הדיירים. כאשר דמי הוועד משולמים בדרך שאיננה דורשת מיושב הראש לעבור בין דירה אחת לדירה אחרת, ולבקש מן המתגוררים בה לשלם בזמן, נחסכת אי נעימות רבה.

באמצעות ניהול תקציב של ועדי בתים באופן ממוחשב, ניתן להפיק דו"חות נוחים וברורים לקריאה עבור הדיירים, מה שמייצר תחושת שקיפות ומסייע ליחסי שכנות תקינים, ותורם גם לתחושת הביטחון של הדיירים בעבודתו הטובה של הוועד בבניין שלהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *