shadow

הסכם ממון תפקידו להגן על הרכוש של כל אחד מהצדדים במקרה של פרידה המובילה לתהליך של גירושין. בזמן שיש זוגות שעורכים את ההסכם עוד בטרם הנישואין, ישנם זוגות שמחליטים על ההסכם לאחר שנישאו וזאת בכדי למנוע מאבקים משפטיים ארוכים ומייגעים במקרה של פרידה.

עו"ד טל איטקין מודעת היטב ליתרונות של הסכם הממון ובהחלט אפשר לומר שזוגות אשר מגיעים ממעמדות כלכליים שונים מומלץ מאוד לערוך הסכם שמבהיר בצורה חדה וברורה מה יקרה במקרה והנישואין לא יחזיקו מעמד. יש להדגיש כי הסכם ממון מחויב להיות חוקי, כלומר להיכתב ולהיערך על ידי עורך דין מוסמך אשר מומחה בתחום. במידה וההסכם לא יתקיים ולא ייערך לפי החוק הרי שאין לו סמכות משפטית. בית המשפט לענייני משפחה הוא הגורם שיכול לאשר את ההסכם ורק במידה וההסכם מאושר על ידיו הזוג יכול לדעת שההסכם אכן בעל תוקף משפטי.

עדיף מאוחר מאשר לעולם לא

הסכם ממון לפני הנישואים הוא הסכם חיוני מאוד שכן הוא מחלק את הרכוש במקרה של פרידה בדיוק כפי שהיה טרם הנישואין. כלומר, אם ישנם פערים כלכליים בין בני הזוג, ההסכם מדגיש כי הנישואין נוצרו מאהבה טוהרה ולא מונעים ממניעים כלכליים בלבד. במקרה של פרידה כל צד ייצא מהנישואין עם הרכוש שהיה בבעלותו טרם האיחוד וכך למעשה הצד החזק מבחינה כלכלית אינו נפגע ואינו מנוצל על ידי הצד החלש יותר.

עוד" איטקין מסבירה שלא כל הזוגות חותמים על הסכם ממון טרם הנישואין ויש כאלו שחותמים ועורכים הסכם כזה רק לאחר האיחוד בניהם. הסכם ממון לאחר הנישואין שונה מהסכם ממון שלפני הנישואין שכן הרכוש כבר נחשב לרכוש משותף ותפקידו של הסכם כזה הוא לחלק את הרכוש המשותף במקרה של פרידה בצורה קלה ונוחה ולא להיגרר למאבקים משפטיים בלתי נגמרים. הסכם ממון לפני הנישואים והסכם ממון לאחר הנישואים זו החלטה משותפת של בני הזוג שמבינים שהסכם זה יכול למנוע מתחים מיותרים ולחלק במקרה הצורך את הרכוש באופן הצודק ביותר.

לבלוג של עורכת הדין טל איטקין: http://www.טלאיטקין.co.il

ללכת עם הראש או לבחור עם הלב? הדילמה של הסכם ממון

לא מעט זוגות רוצים לחתום על הסכם ממון אבל חוששים מהתגובה של הצד השני ורוצים למנוע את הפגיעה האפשרית בו. הסכם ממון הוא אינטרס מובהק של הצד החזק יותר מבחינה כלכלית שכן לו יש יותר מה להפסיד במידה ואכן הליך הגירושין יגיע. הסכם ממון יכול להוביל לרגעים מביכים במקצת אבל אם מודדים את התחושות הזמניות הלא נעימות לעומת הביטחון שמגיע אחריו הרי שהכף נוטה בבירור לבחירה בהסכם ממון. חתימה על הסכם ממון פירושו לבחור ברציונאל ופחות לחשוב בצורה אמוציונאלית גרידא, חתימה על הסכם ממון לפני או אחרי הנישואין על פי עו"ד איטקין יכולה להוביל לשקט וביטחון של הצד החזק מבחינה כלכלית שכן האהבה היא טהורה ואמיתית ולא מונעת מאינטרסים כלכליים בלבד.